Liquid Politics // Likit Politika

IMG_3837IMG_3853

IMG_2556140607_grfk_likit_politika_poster_02_4IMG_9093

 

POLİTİKA VE DANS üzerine bir Tez Projesidir.

“Likit Politika” // Liquid Politics”

“Yüz yüzsüz izinsiz Gösteri//  100 faceless permitless Performances”

 Kavramsal Çerçeve & Performans: Gonca Gümüşayak

Metin, Konsept: Onur Serdar

Tez Danışmanı : Prof. Şebnem Selışık Aksan

Müzik Tasarım: Öncel Seçgin

Kostüm& Maske Tasarım: Ece Anisoglu

Grafik Tasarım: Onur Serdar, Özgür Sevinç

Film Kurgu & Montaj : Mustafa Serbes

Fotoğraf: Özgür Sevinç , Mathias Stumpf, Pari Dukovic

Işık: Utku Kara

Teknik: Ece Korucuoğlu

Teşekkürler: Prof. Şebnem Selışık Aksan , Öykü, Deniz Ertaş , Gasia Papazyan, Ece Korucuoğlu, Şerife, Gözde, Utku…

Performans: 15 dk. // Film : 6 dk.

Bileşenleri: Kunst für Widerstand / Direniş İçin Sanat, Gezi Sanatı, Önder Babat Adalılar Kültür Merkezi, Performance Planet. Dayanışma ve Forumlar … “100 Yüzsüz izinsiz gösteri projesi kapsamında ” gerçekleşiyor…

“Likit Politika”

Yaşamımızı belirleyen dijital kodlar büyük bir hızla akıyorlar: 1, 0, 1, 1, 0, 1, 0, 0, 0… Köpüksü ama yıkıcı bir akış bu… Sınır da, sorumluluk da taşımıyor. Benzer şekilde likit politikanın her koşula uyum sağlayan daimi ters-yüzü bizlerin gerçeklik algısını da sürekli tersyüz etmek üzerine kurulu. Felaketin tam ortasında kıyametin imajını bile pazarlayabiliyorlar bize. Kaçış yok, çıkış yok diye dikte ediyor çünkü.

Peki gerçekten de öyle mi? “Çıkış Yok” mu? Likit politikanın bulaşıcı epileptik hezeyanlarından kurtuluş yok mu? Gerçek bir titreme hala mümkün mü?

 

“Liquid Politic

The digital codes which define our lives stream with a huge speed: 1, 0, 1, 1, 0, 1, 0, 0, 0… It’s a foamy yet destructive stream without limits or liability.  Similarly, the ever-twisted face of liquid politics constantly aims to undermine our perception of reality. Even in the midst of a crisis they try to sell us something: A figuration of the doomsday. ’Coz we are permanently dictated that there is no way out of it. But is that true? Is there really no way out? Is there no remedy for the contagious, epileptic attitude of liquid politics? Is a genuine trembling still possible?

 

http://m.youtube.com/watch?v=FJnnQZebRH8

https://vimeo.com/110936053

Gösterinin Fotoğraf Albümü:

https://www.facebook.com/ggumusayak/media_set?set=a.10152169038493741.706833740&type=3

Reviews: http://www.newyorker.com/project/portfolio/ghosts-gezi

Eleştiriler:

Ali Şimşek : ‪http://sanatatak.com/view/Istanbul-Doludur-Ankara-Bos/966

Kargaart geleneksel 14. Kargaşa etkinliğini kalabalık bir kadroyla Hayata Geçen Ütopyalar’a ve Mümkün’e ayırmış….   Etkileyici bir toplam; ama ben en çok açılış günü yapılan iki performansı sevdim diyebilirim. Genelde performanslar ana sergiye “sos” niyetine değerlendirilir.

“Gonca Gümüşayak’ın “Likit Politika” performansı gerçekten etkileyiciydi. Grotesk,”bizden tınılar” taşıyan, biraz milletvekili ya da müteahhit yüzünü andıran ters takılmış maske, ters ve yüz algımızı dumura uğratıyordu. Önden bir hareket ama biraz dikkat edince anatomik olarak yadırgadığımız bir “arka”ya dönüveriyordu. Albert Camus’un “Tersi ve Yüzü” başlığını hatırlatan, ayrıca iktidarın bizzat insanların kendisinden, ayrılamayacakları “gölge”lerinden oluştuğunu da gösteriyordu. Ya da sırta yapışmış bir keneye benzeyen kapitalizm. Likid başlığı Zygmunt Bauman’ın yaygınlaştırdığı bir başlık. Geçmişin sabitlerinden farklı bir akışkanlığı, hızı ve de dönüşümü anlatıyor.

Gonca performansında sırtındaki bu “tersi” atarak soyulan insan sonunda kendi oluveriyor. Sinematografik bir kademelendirme var performansında. Bir portakal gibi soyularak, safraları atarak, “kendi” olmaya çalışan bir insanın dansı gibi. Her bir aşama bir yükten kurtuluş gibi. Geriye özgürlük kalasıya kadar.”

Ali Şimşek.

May 2014

“Gonca Gümüşayak’s performance was really stunning together with Exhibition Opennig “KArgart- Living Utopias, “Another World is Possible! Exhibition. Gümüşayak’s performance at the beginning has a reverse faced Grotesque mask with Grotesue body presentation , carrying some Turkish taste of a politician or an owner of construction. This reversed faced Mask and dressing was constantly playing with our perception of what is front and back. Reversing and distorting the perception of what is right and wrong, forward back, true or lie.

There was a forward movement but if focused detailly it was an anatomically reversed “back”. Reminding us to Albert Camus’s “a l’envers a l’endroit” , indeed – Power – is not just a mere shadow of a person , which cannot be alocated from person’s own personality. Or capitalism looks like a tick stuck to the back. Zygmunt Bauman promote the title of Liquidity in Economics, which is a different viscosity, speed and transformtion, than the constant fixed background of the past. Unexpected constant, speedy change like liquids.

Gonca, in the performance the politician stripping , undressing one by one… a shirt made of dollars, later turning into a red tailed devil, a wild animal. animal to human. Gonca, by undressing trowing this “ reverse” in the back, becoming ino human, becoming to her/self. There are cinematographic stages in the performance. Like peeling of an orange, throwing out bileş, like the dance of a human, trying to become “self”. Every “phase” is like getting ride of a weight, until the freedom comes.

“Liquid Politics” de çok iyi bir performans sergiliyor Gonca Gumusayak, bir sonraki gösteriyi kaçırmayınız derim. Ritüelistik hareket formlarıyla arzuyu, iktidarı, direnişi birkaç bedende sorgulatıyor izleyene, Artoud ve Deleuze ile ilgilenen kuramcıların da ayrıca görmesi naçizane tavsiyemdir, “organsız beden”lerin istilası beni çok heyecanlandırdı. (“body without organs”)

IMG_9727 IMG_9726 IMG_9733 IMG_9730 IMG_9729 IMG_9728 IMG_9731 IMG_9732 IMG_9723 IMG_9725 IMG_9720
IMG_9722 IMG_9721

Tİme magazine.Erol Kose

photo by Erol Köse, Time Magazine December 2014 , 10 best pictures of the week.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s