Aside

Viyana’dan sonra yeniden İstanbul’da

Marsilya’dan sonra Viyana,

Haziran ayında Gezi Parkı’nda alevlenen Direnişin Diriliş’e dönüştüğü enerjiden çok etkilenen Gonca  gittiği yerlerde bu enerjiyi sanatsal çerçevelerde paylaşmaya devam etti.

http://www.zenithonline.de/deutsch/gesellschaft//artikel/tuerkei-du-bist-so-schoen-wenn-du-wuetend-bist-003709/

Image

1. Temmuz ayının ilk haftasında ( 1-6 Temmuz 2013)  Avusturya’nın Leibnitz kentinde, Retzhof Kalesi ev sahipliğinde, Sergei Ostrenko ile birlikte Fiziksel Tiyatro, Performans Sanatları Laboraturına katıldı. Bu Atölye çalışması boyunca sabahın erken saatlerinde Thai-Chi Chi-qung , ardından Meyerhold Biomechanics Tekniği , Tiyatral Gestus ve Fiziksel Aksiyon Hareket üzerine çalışmalarda bulundu.

20 kişilik uluslararası ekipte Rusya, Çin, Japonya, Amerika, Litvenya, Portekiz, Meksika’dan katılımcılar yer alırken Gonca’da Türkiye’den katılıyordu. Etkinlik dili Rusça ve İngilizceydi. Gonca bu süreç içinde öğrendiklerini ve etkilendiği temaları şu şekilde özetliyor:

“Dans ederken aslında her zaman tiyatro içindeymişim tüm hareketlerimin artık bir anlamı var biliyorum . Hareket ederken içimdeki altmetini ( subtext) % 300 duyup, dışarıya gözlerimden çıkan ateşle yansıtmayı öğrendim. Bir grup tablosu içindeki bir renk olmayı , çok sesli bir koroda bir nota olmayı deneyimledim.” (altmetnim bir sefer Gezi parkiydı belki) metinde Antigone’yi oynuyorduk, metnin tüm sözlerini bilmiyordum ama anlamını biliyordum , onurumuz için yaşıyorduk, ya da bu yolda ölmek onurluydu. “

Bu atölyeye başlarkenki soruklarımdan biri şuydu: How to combine text with movement? Metni hareketle nasıl ilişkilendirebilirim?

Bu soruya pek çok yanıt buldum bu süreç boyunca…

Onlardan biri: iç metin hareketi doğal olarak doğuruyordu… içeride ne demek istediğin , bir amacın seni harekete doğru zaten yönlendiriyordu.

Ya da

Meyerholdun dediği gibi:

“He first stammped his foot and he became angrey,”

“önce ayağını yere vurdu ve sonra sinirlendi. “ Yani aksiyon , hareketi yaptığında, formu verdiğinde, anlam ve duygu arkasından geliyordu.

Hareketi egzersiz etme anlamı da ardından üretebiliyordu .

“Geri dönerken kendi çevrem ve öğrencilerimle paylaşabilieceğim çok etkin yöntem ve araçlar edindiğimi de düşünüyorum . Ostrenko ve tüm uluslarası arkadaşlara teşekkür ediyorum. “

Bu etkinlikle ilgili daha fazla bilgiye ve fotoğraflara buradan ulaşabilirsiniz.

http://www.iugte.com/projects/russiantheatretradition

https://picasaweb.google.com/106260149236944790180/OstrenkoPerformingArtsLabJuly162013Austria

Bu bir hafta boyunca  Gonca orda tanıştığı uluslararası arkadaşlarıyla – TREE Projesini başlattı : REBIRTH OFF THE TREE- bir Ağaçtan yeniden doğumu simgeleyen çalışmalar gerçekleştirdiler.

TREE PROJECT ”  in 2013 JULY- AUGUST 

Image

2. Daha sonra Temmuz ayı boyunca Gonca Viyana’da Impulstanz Festivaline katıldı. Bu festivalde hem Araştırma ve Uygulama Projelerinde yer aldı hem atölye çalışmalarına katıldı. Hem üretti sergiledi, hem izledi ve izlenimlerini aktardı.

15-25 Temmuz BuAraştırma Projelrinden biri: Magdelena Chowaniec ve Valerie Oberleithner  ile birlikte : Koreograflar Venture’ı idi.  Projenin adı: In Search For WE  (Çağdaş Dansta, Sanatta BİZİ ARAŞTIRMAK).Sanat çevreleri içinde yeniden bir BİZ bulunabilir mi bunu araştırdılar.  Bu çalışmanın Manifestosu Viyana’nın çşitli kamusal alanlarında araştırıldı , deneyimlendi ve sonuçları paylaşıldı.

MANIFESTO IN A SEARCH FOR WE

Move
Away from bureaucratic art
Never towards conformism
Imagine conflict-based collaborations
Fuck individualization in the performing arts
Endanger authorities
Search for social courage
Talk openly
Own little

Inhabit savaged zones of experimentation
Necessity be your motivation

Against the capitalistic void

Start gathering
Enjoy being one of millions
Act together and alone
Reclaiming old strategies
Come back to your audience
Hold together onto immaterial dreams

For new ways of protest
Open the circles of dependence
Risk and be courageous

Western fight for w
E

Image

3. Ardından 27-28 Temmuz’da  IDOCDE –  Uluslararas Çağdaş Dans Eğitimi Belgeleme Sempozyumu’na katıldı.

Burada eski yeni uluslarası eğitmenleriyle yeniden görüşme ve paylaşma fırsatı buldu. Eğitmenlerin nasıl  birbirlerini paylaşımları aracılığıyla besleyebilecekleri konusunda kapsamlı bir bilgiye ulaşma şansı buldu. Paylaşımlardan öğrendi ve bunları aktarmanın yollarını keşfetti.  Daha fazla bilgi için: www.idocde.net

“The Return International Documentation of Contemporary Dance Education  ayrıntılı bilgi: www.idocde.net

Image

4. Viyana’da bulunduğu son haftasında da . 29 July -2 August Jeromé Bel &Trajal Harrell  ile birlikte çalışmaya başladı. Araştırma Projesinin adı : Performance Research Hell , idi . Jeromé Bel &Trajal Harrell Çağdaş Dans camiasında .çok önemli 2 koreograflar oldukları ve onların çalışma tekniklerine tanık olmak istediği için onlarla çalışmak istedi.

Ancak bir eleştiride bulunmak gerekiyor ki , iki koreograf da 65 kişilik sanatçı dansçı grubuyla birlikte nasıl bir çalışma tekniği geliştireceklerine önceden karar vermemişlerdi, ve her ikisinin de sanat görüşleri farklı olduğu için araştırma belirsiz bir süreç içinde katlımcıların insiyatifleri ile ilerledi. Güven ortamı pek bir sonra oluşabildi belki de. Bu da bir eleştiri olarak bulunmalıdır ki Impulstanz Festivali içierisinde bu şekilde sadece isim olarak yaklaşılan ama içerisinin belirsiz olduğu, içi boşaltılmış pek çok projeyle karşılaşma ihtimali var. Atölye Seçimlerini araştırarak , kişilerin ihtiyaçlarına göre vermeleri tercihlerini kolaylaştıracaktır Ki Impulstanz, Workshopunuzun ilk gününde size bu hakkı tanıyor, workshopun size uygun olmadığını düşünüyorsanız, başka bir workshop O haftanın ikinci günü için başvurabiliyorsunuz , yer varsa Kabul ediliyorsunuz.

Bu imkan dahilinde Son haftasında

29 Temmuz- 2 Agustos Tarihlerinde Keith Hennessy ile Performing Queer – Atolyesinde birlikte üretme deneme şansı buldu. Burada Queer, Abduction , ( Toplumsal Cinsiyet, Toplumda Dışlanma, Sınırlar, Ve Sınır Bölgelerinin genişlemesi Konuları üzerinde hem terorik hem de Performatif Pratiklerde bulundu.

Impulstanz Festivalinde En keyif aldığı proje olark tarifliyor Gonca Bu Atolye çalışmasını “ Bilmediğim alanlar konusunda ufkumun genişlemesine yardımcı oldu” diyor.

Festival etkinlikleri yanısıra Gonca Viyana’da bulunduğu dönem içerisinde –

Kunst Für Widerstand  “ Direniş için Sanat” ekibi ile tanışma fırsatı buldu.

Sanatçı dostları ile bilrlikte “ Liquid Politic” kavramı üzerine yoğunlaşıp sanatsal üretimlere başladılar. Kollektif olarak kostüm, sahne tasarımı, grafik tasarımı, müzik, metin ve performans üretimine doğru yöneldiler. Kunst für Widerstand

Bu sanatsal paylaşımın ürünleri – 3 Ağustos 2013’te iki farklı Kamusal alanda sergilendi.

3 Ağustos 2013, 19.00 – Heldenplatz, Vienna

4 Ağustos 2013, 00.30 – Burgtheater ,Vienna

LIQUID POLITIC

Yaşamımızı belirleyen dijital kodlar büyük bir hızla akıyorlar: 1, 0, 1, 1, 0, 1, 0, 0, 0… Köpüksü ama yıkıcı bir akış bu… Sınır da, sorumluluk da taşımıyor.

Benzer şekilde likit politikanın her koşula uyum sağlayan daimi ters-yüzü bizlerin gerçeklik algısını da sürekli tersyüz etmek üzerine kurulu. Felaketin tam ortasında kıyametin imajını bile pazarlayabiliyorlar bize. Kaçış yok, çıkış yok diye dikte ediyor çünkü.

Peki gerçekten de öyle mi? “Çıkış Yok” mu? Likit politikanın bulaşıcı epileptik hezeyanlarından kurtuluş yok mu? Gerçek bir titreme hala mümkün mü?
Liquid Politik – Bir dans ve ses performansı
************************************************************************
The digital codes which define our lives stream with a huge speed: 1, 0, 1, 1, 0, 1, 0, 0, 0… It’s a foamy yet destructive stream without limits or liability.

Similarly, the ever-twisted face of liquid politics constantly aims to undermine our perception of reality. Even in the midst of a crisis they try to sell us something: A figuration of the doomsday. ’Coz we are permanently dictated that there is no way out of it.

But is that true? Is there really no way out? Is there no remedy for the contagious, epileptic attitude of liquid politics? Is a genuine trembling still possible?
Liquid Politik – A dance/sound performance
***********************************************************************

Kısacası Gonca 1 ay içinde sanatsal olarak çok verimli bir dönem geçirdi ,hem yeni karşılaşmalar geçekleşti hem de karşılaşmalardan verimli sanat eserleri ve arkadaşlıklar ortaya çıktı. Devamı geleceği çok açık… Bu daha başlangıç…

üretmeye devam , Eylül’de sizlerle…

BİR SONRAKİ GÖSTERİM İSTANBUL’DA gerçekleşecek

18 Eylül 2013 , Çarşamba , saat 20.30 , Abbasağa Parkı

https://www.facebook.com/YapiSanat

Cihannüma Mah., Çömezler Sok. No 16 – Beşiktaş (Abbasağa Parkı üst girişi- Yapısanat

Image

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s